i.brug.reismee.nl

laatste dagen australië

op het moment zit ik in de bibliotheek van Melbourne om alles eens bij te werken. ik heb net Mariëlle op de bus gezet want voor haar zit het er weer op. Zelf vlieg ik vanavond naar Sydney want woensdag moet ik daar vandaan naar Johannesburg vliegen. Het is in Sydney nog mooi weer, dus daar ga ik dan maar eens van genieten, al hoewel we de laatste week het nog erg goed hebben gehad op Philip Island. Eigenlijk hadden we daar een mini vakantie, lekker genoten van de zon en nog van alles gezien. De kleine blauwe pinquin, deze kon je 's avonds op een strand gaan bekijken als ze aan land kwamen. Een leuk gezicht die kleine pinquins, ze kwamen in groepjes, eerst zie je de koppies en dan komen ze waggelend aan land, maar is de groep niet compleet dan gaan ze weer terug om de rest op te halen. Ook hebben we nog stukken langs de kust gelopen, naar Kaola's geweest, een oude boerderij bezocht en veel mensen ontmoet. Een duits stel die we al in 3 plaatsen voor Philip Island ook al hadden gezien. Zij gaven ons nog een paar goede tip want er zaten nog jonge pinquins ergens, zodoende kon ik ze nog op de foto zetten, want bij die pinquinparade 's avonds mocht je dat niet doen.
Ook zijn we nog bij een mevrouw uit genodigd voor de lunch,zij stond op de zelfde camping en we waren aan de praat geraakt door haar 3 hondjes.
Vrijdag de camper in geleverd enweer een hotel in gedoken, zaterdag nog naar de botanische tuinen geweest en gewinkeld en zondag ook maar en gelukkig was Marriëlle nog op het nippertje geslaagd voor een tas.De laatste avond lekker uiteten geweest, ik heb kangoeroe vlees gegeten, heerlijk .

Het volgende stukje zal waarschijnlijk uit zuid-afrika komen, op facebook staan nog meer foto's.

laatste week australie

We zijn alweer aan onze laatste week toe, wat gaat het allemaal snel. Na Adelaïde gingen we op weg richting de Grampians, een groot natuurgebied tussen Adelaïde en Melbourne in, maar we hadden al gehoord dat in januari hier allemaal overstromingen waren geweest, dus de vraag was welk deel we nog op konden. Maar eerst zijn we naar Warrawong een wildlifepark geweest, hier zouden we de Platypus (vogelbekdier)kunnen zien maar helaas was ons dat niet gegund en door het slechte weer ging een avondwandeling (met de avond komen ze namelijk nog meer naar de oppervlakte) niet door. Verder was het een mooi park en hebben we veel kangoeroes gezien, zelf ook weer met jong.
Omdat het weer zo slecht werd hebben we maar besloten om in 1x door te rijden naar de Grampians, maar helaas het mocht niet baten, de regen bleef hangen bij het natuurgebied en bij Tourist Information werd ons al verteld dat er heel veel niet begaanbaar was,. Gelukkig was er een groot Cultuurcentrum over de oorsprong van het gebied en over de oorspronkelijke bewoners. Best triest hoe de Aboriginals hier verdwenen zijn.
Op naar de volgende stad Ballarat, een goudmijnstad(Souvereighs Hills) bij de mijn was een park met allemaal huisjes/winkeltjes uit de tijd rond 1880 tot ergens in de jaren 1900, ook liep iedereen in klederdracht van die tijd. Erg leuk op gezet, we zijn ook nog met een karretje de mijn zelf in geweest. Goeie tip van Harald, MJ en Esther. Gelukkig ging het met weer weer iets beter. Nu zitten we in Heavesville, dit is een plaatsje ten oosten van Melbourne, dit had Marriëlle van een Australische mevrouw uit het vliegtuig door gekregen, hier is een soort dierenpark met alleen maar australische dieren en ook met name die zeldzaam zijn, zoals de Platypus en de Tasmaanse duivel. Dingo's en de Wombat waren er ook. We hebben ons er de hele dag vermaakt en ondertussen schijnt de zon weer, jippie. Dus nu vertrekken we gauw nog naar Philip Island om ook daar ook nog wat mooie weer te hebben, want naar het volgende weekend toe zou het weer wat minder worden. We beleven genoeg en hebben het erg naar ons zin.

kangoeroe eiland

Vrijdag 18 maart zijn we met de boot naar kangoroo Island gegaan, het waaide heel erg hard, dus dat was me wel een overtochtje. We konden ons drinken net binnen houden.
Op het eiland waaide het ook behoorlijk weg en was het daardoor erg koud maar gelukkig hadden we onze dikke truien mee. De volgende dag een tour meegeweest die alle mooie plekjes afging van het eiland. We hebben een honing fabriek gezien, Zeehonden, hele bijzonder rotsen en pelikanen, maar kangoeroe ho maar, en dat noemen ze dan kangoeroe eiland, maar gelukkig toen we de volgende dag om 7 uur 's ochtend terug reden naar de boot hebben we echt velden vol gezien, dat maakt het natuurlijk weer helemaal goed.
Nu zitten we in Adelaide en morgen gaan we via het binnenland weer terug rijden naar Melbourne en Philip eiland aan de andere kant van Melbourne, daar hopen we nog de blauwe pinquins te zien.

eerste week

Zo ondertussen een week onderweg met onze minivan en alles loopt volgens verwachting. Na de valse start(5 uur wachten op de auto) geen hele gekke dingen mee gemaakt. Het links rijden met schakelen gaat ook goed, natuurlijk altijd in het begin de ruiterwisser aanzetten als je richting wilt geven, blijft altijd grappig. We begonnen dus met regen maar gelukkig valt de regen verder mee, maar ondertussen is het weer wel iets veranderd in die zin dat de temperatuur nu tussen de 20 en 25 graden is, eigenlijk perfect voor overdag maar 's avonds en 's nachts koelt het aardig af, vannacht hebben we het echt koud gehad.
Mijn verjaardag met een etentje gevierd, dit was erg lekker, Mariëlle trakteerde als kadootje, dat was echt tof. Die dag ook onze eerste koala's gezien en papegaaien.
De volgende dag op naar het rainforest(regenwoud), maar het was erg mistig dus eerst naar de vuurtoren en de koala's, onderweg kwamen nog een walibi tegen aan de kant van de weg. Ook kwamen we nog een mini rainforest tegen en die was prachtig, nog een beetje in de mist dus erg mysterieus. Op weg naar de vuurtoren kwamen we koala's tegen in de boom. In het regenwoud waar we dus naar toe gingen waren ijzeren loopbruggen gemaakt zo hoog dat je bij de toppen van de bomen kwam, geweldig zo hoog. De terug weg was een heel smal weggetje slingerend door het regenwoud. De volgende dag op weg naar de 12 apostelen, dit zijn rotsformatie's in de zee, hier hadden we gigantisch mooi weer 30 graden,(de London bridge in de zon MJ en Esther). O, ja ook zo grappig we zijn naar van die kleine huis-tuin en keuken fabriekje geweest, mensen die gewoon aan huis zeep van geitenmelk maken en een gezin die chocola maakte. Erg leuk. Die dag dus lekker bij gekleurd.
We kwamen er ook nog even achter dat het een lang weekend was voor de Australiers, dus daarom was het erg druk in sommige plaatsen, zo ook in Port Fairy waar een nationale volksmuziekfestival was, 's ochtend eerst nog naar een natuurpark geweest waar we vrij vroeg de enige waren en er dus spontaan een groep kangoeroes voor onze neus stonden, 1 met kind in de buidel, geweldig.
Maandag de 14de hebben we maar eens een ochtendje rustig aan gedaan, 's middags nog wel even naar de kust gereden om naar een kolonie Jan v. Gent vogels te spotten, daar kwamen we ook nog een grote mierenegel tegen, dinsdag weer verder getrokken, nog naar grotten geweest en eigenlijk wilde ik langs de mensen van de Antarctica reis, maar dan moesten we een heel stuk terug rijden kwamen we achter, dus maar besloten om dit niet te doen. We moeten nu even 2 dagen doorkachelen om vrijdag de boot naar kangoeroe eiland te nemen.

JARIG

Jarig down-under, dat is mooi balen, want je bent dus eerder ouder wel 10 uur eerder, had ik nooit bij stilgestaan, maar ja jarig ben ik en wel door Marielle toegezongen. Geweldig toch en zij had ook allemaal kaarten voor mij meegenomen, hartstikke tof.
iedereen die via die weg mij heeft gefeliciteerd en ook via de mail, hyves, facebook en e-card, hartstikke bedankt, echt ontzettend leuk dan er zoveel mensen aan gedacht hebben. De taart moeten jullie maar te goed houden.
Vandaag ben ik getrakteerd op Koala's, een kangeroe, een papegaai op mijn hoofd en zo op een etentje van Marielle, dus ik kom niets te kort.

melbourne

zo we zijn er allebei, Mariëlle na 1,5 dag later, mag de pret niet drukken. Zelf heb ik mij goed vermaakt, ben Melbourne gaan verkennen, leuk oude winkelpassage's, een mooie bibliotheek en een rondrit met een oude tram, zo'n ouderwetse. Het weer zat ook lekker mee wel 30 graden. Ben om een uur of 6 weer terug gegaan het hotel maar was zo moe dat ik er niet meer uit ben geweest. De volgende dag vroeg op om Mariëlle op te halen, had ze ook nog eens een uur vertraging, kon er ook nog wel bij.
Mariëlle had er zin in dus gauw douchen en op pad. Het weer was iets om geslagen dus de zon liet ons in de steek en het spatterde iets. Dus maar besloten naar het aquarium te gaan. Erg leuk, natuurlijk ook weer pinquins gezien. Zielig hoor achter glas. Haaien en andere vissen natuurlijk ookgespot. 's Avonds heerlijk chinees gegeten.
Vanochtend op naar het verhuurbedrijf om onze VAN op te halen, nou daar gingen we: of we even 2 uur wilde wachten want de startmotor moest worden vervangen, ja joh, kunnen we hebben. Dus nu zitten we bij de Mac te wachten tot we echt weg kunnen. O,ja het regent ook maar ze geven alweer beter weer op dus hopelijk gaat het allemaal goed komen.

weer verder

Op het moment sta ik in Singapore waar gratis internet is, dus maar even mijn mail nakijken.
Lees ik pardoes dat Marielle vertraging heeft omdat het vliegtug stuk is. Het volgende mailtje is dat zij waarschijnlijk een dag later vertrekt, met andere woorden, mijn avontuur is weer begonnen. Voor Marielle echt balen, maar ja in een kapot vliegtuig wil je ook niet zitten. Dus morgen als ik land in Melbourne maar even uitzoeken hoe dit nu allemaal verloopt. Mijn vlucht is goed verlopen en ik vertrek dus zometeen naar Melbourne.

Tussenstop

Ben er weer. De vlucht terug liep iets anders dan ik had verwacht, want ik miste mijn aansluiting in Londen en kon daardoor pas 3 uur later terug vliegen, met het gevolg dat de family al onderweg was en zij ook dus 3 uur moesten wachten. Tijdens de tussenstop in Brazilie begon het ineens te onweren en te regenen en moesten wij daardoor een uur aan de grond blijven. Ja toen werd mijn overstap wel erg kort, gelukkig kwam daardoor mijn koffer ook gewoon mee. Ondertussen wat foto's geplaatst, maar voor de facebookgangers zal ik er wat meer opzetten. Tot 5 maart ben ik dus bij mijn ouders te bereiken of mobiel. Daarna gaat het avontuur weer verder, dus wordt vervolgd.........