i.brug.reismee.nl

Lily en Irma op Safari

Zo meer dan een week onderweg nadat ik Lily opgehaald heb, we hebben van alles en nog wat beleefd. Omdat het internetten niet zo makkelijk ging, duurde het even voor er weer wat van kwam.
Zaterdag kregen we al vroeg het verdrietige bericht dat de moeder van Lily was overleden. Wij zijn die zelfde dag gaan rijden naar Graskop wat dicht bij het Krugerpark ligt. Onderweg hoosbuien gehad niet normaal. Graskop ligt ook erg hoog en daar was het er erg koud, we hadden een adres maar die was vol gelukkig wist hij nog een goed adresje, gewoon achter in de tuin van een gezin.
De volgende dag regende het nog dus zijn we naar een mijnstadje geweest, waar wat historische huisjes waren, beetje op ons gemak alles bekeken en gelukkig werd het droog.
De dag erna om 5 uur op want wij wilde vroeg bij het Krugerpark zijn, dus wij in het donker vertrokken, één en al mist en gaten in de weg. Zigzaggend om de gaten te ontwijken kwamen we uit eindelijk na zessen aan in het Krugerpark, daar wordt je geregistreerd en er wordt gekeken of je geen wapens achter in je kofferbak had. Dat geweer onder onze stoel hadden ze gelukkig niet gezien.
Boek gekocht om de dieren te herkennen. Ja, een olifant weten we echt wel maar alle antilopen niet echt want er zijn wel honderden soorten. Al gauw zagen we antilopen, zebra en giraffe. We hebben uiteindelijk echt heel veel gezien. Apen, nijlpaard, neushoorn, wildzwijn, schildpad, slangen, een soort fretje, krokodillen en verschillende vogels. En het hoogte punt van de dag een kudde olifanten. Ruim 20, ook kleintje, maar die ene grote kwam recht op onze auto af, dus snel naar voren gereden, was aardig dreigend, slik.
Het was dus een superdag, de volgende dag zijn we naar een canyon geweest waar water potholes(gaten) in de wand heeft gemaakt, zie foto. Nu wisten we meteen wat potholes op de verkeersborden betekenden.
Van Graskop naar de kust gereden (600 km). Hier nog een dodelijk ongeval gezien, hoorde later op de radio dat er 4 doden waren, was niet echt fijn. Bij de kust in een Bed & Breakfast terecht gekomen, maar waar we geen Breakfast kregen. Noem je zelf dan niet zo! Om 8 uur zaten we bij Wimpies (hamburgertent). Gelukkig met ontbijt. Ondertussen ontdekt dat het paasweekend begon en het misschien handig was on te reserveren voor overnachtingen. Op naar St.Luca waar een Wetland reserve was waar de nijlpaarden soms in het dorp liepen, hier nog een trail gelopen maar niets gezien, maar geluncht aan de waterkant en nijlpaarden en krokodillen gespot. ‘s Middags met een boottocht mee, toen hebben we wel 100 nijlpaarden gezien. Nou 's avond maar eens aan het krokodillen vlees gezeten, potjie croc. Erg lekker. Volgende dag weer vroeg op naar weer een park, waar de Big 5 konden vinden. Heel veel zebra's gezien, weer olifanten en hier ook nog de buffel. Leeuwen en luipaarden hebben helaas niet gespot, 's Avonds ergens geslapen, heel veilig want we kwamen er achter dat de bewaker met een geweer sliep. De zaterdag moesten we 900 km rijden dus weer vroeg op (puf...irma dus). Uit eindelijk 100 km voor ons doel geëindigd.
Vandaag dus naar Port Elizabeth, waar een geweldig festival is, dus daar hebben we vanmiddag lekker van genoten.
(Hans W: ik miste een woord in de zin, moest zijn, ik heb mij nog niet onveilig gevoeld)

Hannie

Hoi Irma,

Nog een fijne 2e paasdag! Vond het wel grappig te lezen dat je " 's avonds ergens geslapen hebt ". Gelukkig maar dat er ergens nog een plekkie was.....
Hoop dat je al die 5 grote joekels te zien krijgt!!

groetjes vanuit een warm Ede!

Esther

Leuk om weer jullie verhalen te lezen. Gaaf zeg, al die wilde dieren zonder hek!!!
Veel plezier en ik hoop dat jullie ze nog alle 5 kunnen spotten.

Groetjes

Hans Wagemaker

OOOOOHHHHHH, Irma!!!!!

Nu is het mij duidelijk! Bedankt voor je uitleg. Ik had geen andere uitleg van je verwacht, toch?

Geniet lekker verder!

gr. Hans.

de tantes

Hallo Irma, Zijn net terug uit Ede Gezellig en warm weekend, Diverse korfbal wedstrijden gezien. Lynn en Yorn.Wat een fantastische reis hebben juliie. Weet je straks nog wel hoe je rechts moet rijden.? Wat een afstanden zeg. Genieten jullie nog maar veel, er is nog genoeg te zien. groeten E/R

Carin

Hoi Irma,

Een hele bijzonder Paasweekend dit jaar voor jou!
Jij hoeft vlg mij niet naar de andere kant vd wereld om vreemde dingen mee te maken..... wat een verhalen zeg.
Triest voor Lily dat haar moeder is overleden.
Jullie hebben prachtige foto's gemaakt, heerlijk om vanuit ons kikkerlandje mee te mogen genieten met jou.
Nog een hele fijne tijd. Liefs Carin