i.brug.reismee.nl

Israël

Net Lily uitgezwaaid, zij vertrok vandaag en morgen ga ik mijn reis weer vervolgen. Kaapstad is echt een goede afsluiting van de vakantie geweest, ook omdat het weer hier beter was. Zondag was het weer lekker weer, dus wij op naar Kaap de Goede Hoop. Dit is ook tevens een natuurgebied, dus konden we nog struisvogels, een ander soort antiloop en apen spotten. Die apen hebben we wel van heel dichtbij gezien en Lily nog het meest want die werd belaagd door een moeder met jong die de bananenschillen roken die Lily in een zakje had om weg te gooien. Het was net een film, Lily liep naar een vuilnisbak en boven op een gebouw kwam de aap aan en die springt naar Lily en begint aan haar tasje te trekken, gelukkig had ze die goed vast en trok ze hem los en bedacht zich geen moment en gooide het zakje met de schillen van zich af en daar gingen ze natuurlijk achteraan. Brutaal die beesten. Ik moest zo lachen, kwam niet meer bij. Lily wilde wel even kwijt dat ze niet gegild had! Later kwamen we ook nog op een plek waar ze liepen en daar hadden we er een stel op de auto, bij een andere auto was er al 1 naar binnen geschoten. Die beesten komen op al dat voedsel af. Het personeel liep rond met stokken om ze weg te jagen. Daarna zijn we naar een plek geweest waar de afrikaanse pinguïns waren, weer een ander soort dan ik al had gezien, volgens mij ik nu de meeste wel gezien dit jaar. En het blijft leuk die waggel beestjes, deze hadden ook weer jonge. Verder zijn we nog naar Robbeneiland geweest, het eiland waar Nelson Mandela vast heeft gezeten, erg indrukwekkend. Lopen we daar in de gevangenis, zie ik ineens een jongen staan van het werk, dacht ik. Toch maar even vragen en ja hoor, Hans van X-care, nou wat een toeval. Dat verwacht je natuurlijk niet.
Die dag was het iets minder, zijn nog wel naar de botanische tuinen geweest, maar uiteindelijk begon het te regenen, toen nog maar naar een wijnproeverij geweest, toch maar gestopt na de tweede, want er moest nog gereden worden, maar erg lekker. Gisteren de stad in naar een wijkje waar allemaal gekleurde huisjes waren, Bo-Kaap. Vandaag de auto in geleverd en nog naar het kasteel de Goede Hoop geweest, door een Nederlander van Riebeeck er neergezet, erg interessant. Morgen dus het vliegtuig eerst naar Johannesburg en dan naar Israël en daar ontmoet ik Yvonne.

Zit nu op vliegveld te wachten en had tijd om het verhaaltje er op te zetten.

Reacties

Reacties

Geas van Kleij

Wat een mooie afronding van je reis door afrika. Kan me voorstellen dat wanneer je een collega tegen komt de rest van de dag niet meer zo mooi is. Maar goed.

Ook erg leuke foto's weer op het web. Vooral de kapper vinden wij (de kinderen) erg leuk.

Zullen je verhaal weer vertalen naar je senioren.

Veel plezier met Yvonne nog even in Israel.

Anita Bos

Ha die Irma,

Ik volg elk verhaal en elke fotoserie bekijk ik maar ik had al een hele tijd niks geschreven.
Heb nu zo me eigen wereldje lijkt het wel met de geboorte van Gyjon. Druk druk druk met al me mannen!
Dat neemt niet weg dus dat ik je wel helemaal volg via de mail.
Altijd boeiend om weer te lezen wat je meemaakt, wat je gaat bekijken, waar je bent en wat je beleeft.
't valt me wel op dat de tijd niet stil staat, je bent alweer aan je laatste weken toe, niet normaal.
Het lijkt me echt weer helemaal leuk om je weer te zien, ik kijk er naar uit........
Geniet nog lekker met Yvonne in Israel en tot horens,

Anita

hennie brouwer

h0i irma

leuk om je verhalen te blijfen volgen.komt mij allemaal bekend voor .mooi land maar wel gevaarlijk.maar wat zit je haar goed.....ik wens je een fijne tijd toe in israel

groetje uit ede hennie

Petra

Ha Irma,

Wat een verhalen iedere keer. Geweldig. Wat heb jij een hoop meegemaakt. Heel veel plezier in Israel en ik kijk uit naar je volgend verhaal.

Groetjes vanaf het zonnige veluwe

Mariëlle

Ik wist dat Hans naar Zuid-Afrika ging. Wat een toeval dat jullie elkaar gezien hebben!
Geniet van je tijd in Israël. Lekker herinneringen ophalen?

Carin

Ben je zo ontzettend aan het reizen en de wereld aan t rond vliegen, en dan nog mensen tegen komen van je werk!! Hoe klein is de wereld....
Vandaag, 9 mei, ben je vast al wel gesetteld in Israel. Je ltste tocht op deze fantastische tijd in je leven, ik ben benieuwd wat voor idioots jij daar weer mee gaat maken! Ik vind t ook erg leuk als je weer terug bent, je komt natuurlijk in een heerlijk seizoen terug in Nl, maaaarrr..... helaas.... de zomer viel hier de afgelopen 3 wk, ik weet niet of er nog meer mooi weer in zit voor ons in Nl.
Maar plezier maken we toch zelf, niet waar? Geniet nog lekker daar en heel veel plezier

liefs Carin

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!