i.brug.reismee.nl

eerste week

Zo ondertussen een week onderweg met onze minivan en alles loopt volgens verwachting. Na de valse start(5 uur wachten op de auto) geen hele gekke dingen mee gemaakt. Het links rijden met schakelen gaat ook goed, natuurlijk altijd in het begin de ruiterwisser aanzetten als je richting wilt geven, blijft altijd grappig. We begonnen dus met regen maar gelukkig valt de regen verder mee, maar ondertussen is het weer wel iets veranderd in die zin dat de temperatuur nu tussen de 20 en 25 graden is, eigenlijk perfect voor overdag maar 's avonds en 's nachts koelt het aardig af, vannacht hebben we het echt koud gehad.
Mijn verjaardag met een etentje gevierd, dit was erg lekker, Mariëlle trakteerde als kadootje, dat was echt tof. Die dag ook onze eerste koala's gezien en papegaaien.
De volgende dag op naar het rainforest(regenwoud), maar het was erg mistig dus eerst naar de vuurtoren en de koala's, onderweg kwamen nog een walibi tegen aan de kant van de weg. Ook kwamen we nog een mini rainforest tegen en die was prachtig, nog een beetje in de mist dus erg mysterieus. Op weg naar de vuurtoren kwamen we koala's tegen in de boom. In het regenwoud waar we dus naar toe gingen waren ijzeren loopbruggen gemaakt zo hoog dat je bij de toppen van de bomen kwam, geweldig zo hoog. De terug weg was een heel smal weggetje slingerend door het regenwoud. De volgende dag op weg naar de 12 apostelen, dit zijn rotsformatie's in de zee, hier hadden we gigantisch mooi weer 30 graden,(de London bridge in de zon MJ en Esther). O, ja ook zo grappig we zijn naar van die kleine huis-tuin en keuken fabriekje geweest, mensen die gewoon aan huis zeep van geitenmelk maken en een gezin die chocola maakte. Erg leuk. Die dag dus lekker bij gekleurd.
We kwamen er ook nog even achter dat het een lang weekend was voor de Australiers, dus daarom was het erg druk in sommige plaatsen, zo ook in Port Fairy waar een nationale volksmuziekfestival was, 's ochtend eerst nog naar een natuurpark geweest waar we vrij vroeg de enige waren en er dus spontaan een groep kangoeroes voor onze neus stonden, 1 met kind in de buidel, geweldig.
Maandag de 14de hebben we maar eens een ochtendje rustig aan gedaan, 's middags nog wel even naar de kust gereden om naar een kolonie Jan v. Gent vogels te spotten, daar kwamen we ook nog een grote mierenegel tegen, dinsdag weer verder getrokken, nog naar grotten geweest en eigenlijk wilde ik langs de mensen van de Antarctica reis, maar dan moesten we een heel stuk terug rijden kwamen we achter, dus maar besloten om dit niet te doen. We moeten nu even 2 dagen doorkachelen om vrijdag de boot naar kangoeroe eiland te nemen.

Carla

Hoi
Wat geweldig om dit allemaal zo te lezen.En al die dieren.Heb met Gijs en Hans de foto's bekeken.....geweldig mooi.Geniet en veel plezier,lieve groeten van ons.

Mariejose

mierenegel..mierenegel..hoop dat je een foto hebt...wij hebben 'm niet kunnen maken zo snel zijn ze..
enne zon bij london bridge...!!sjonge.. zucht..heerlijk om te lezen allemaal!

Tabitha

O, wat genieten, echt top!
Gaaf ook alle foto's, kunnen we het een beetje met je meebeleven. Wat zien jullie mooie dingen en wat zijn jullie gaaf bezig.

Groetjes!

Stan

Hmmm... wat moet dat genieten zijn. Toppie hoor. Veel nieuwsgierig plezier verder down under! xxx

hennie brouwer

hallo meisjes
wat een mooie reis. ik geniet met jullie mee.
ik hoop dat alles naar wens gaat.
blijf jullie volgen.
groetjes hennie

Babs

Hey meiden, super wat jullie al hebben gezien in een paar dagen. Maak er een top vakantie van en geniet van al het mooi's wat jullie tegen komen.
xx

de tantes

Zo daar zijn we dan eindelijk ook weer met een reactie op jullie verhalen.Zijn dus weer terug van onze kleine reis.Fantastisch wat jullie allemaal zien. Beleven weer een beetje onze reis van 17 jaar !! geleden.Zo lang alweer. Nog heel veel plezier en tot horens.
groetjes E/R