i.brug.reismee.nl

laatste week australie

We zijn alweer aan onze laatste week toe, wat gaat het allemaal snel. Na Adelaïde gingen we op weg richting de Grampians, een groot natuurgebied tussen Adelaïde en Melbourne in, maar we hadden al gehoord dat in januari hier allemaal overstromingen waren geweest, dus de vraag was welk deel we nog op konden. Maar eerst zijn we naar Warrawong een wildlifepark geweest, hier zouden we de Platypus (vogelbekdier)kunnen zien maar helaas was ons dat niet gegund en door het slechte weer ging een avondwandeling (met de avond komen ze namelijk nog meer naar de oppervlakte) niet door. Verder was het een mooi park en hebben we veel kangoeroes gezien, zelf ook weer met jong.
Omdat het weer zo slecht werd hebben we maar besloten om in 1x door te rijden naar de Grampians, maar helaas het mocht niet baten, de regen bleef hangen bij het natuurgebied en bij Tourist Information werd ons al verteld dat er heel veel niet begaanbaar was,. Gelukkig was er een groot Cultuurcentrum over de oorsprong van het gebied en over de oorspronkelijke bewoners. Best triest hoe de Aboriginals hier verdwenen zijn.
Op naar de volgende stad Ballarat, een goudmijnstad(Souvereighs Hills) bij de mijn was een park met allemaal huisjes/winkeltjes uit de tijd rond 1880 tot ergens in de jaren 1900, ook liep iedereen in klederdracht van die tijd. Erg leuk op gezet, we zijn ook nog met een karretje de mijn zelf in geweest. Goeie tip van Harald, MJ en Esther. Gelukkig ging het met weer weer iets beter. Nu zitten we in Heavesville, dit is een plaatsje ten oosten van Melbourne, dit had Marriëlle van een Australische mevrouw uit het vliegtuig door gekregen, hier is een soort dierenpark met alleen maar australische dieren en ook met name die zeldzaam zijn, zoals de Platypus en de Tasmaanse duivel. Dingo's en de Wombat waren er ook. We hebben ons er de hele dag vermaakt en ondertussen schijnt de zon weer, jippie. Dus nu vertrekken we gauw nog naar Philip Island om ook daar ook nog wat mooie weer te hebben, want naar het volgende weekend toe zou het weer wat minder worden. We beleven genoeg en hebben het erg naar ons zin.

Gose

nou nou, jullie lijken wel druk, haha. Zonde vant weer zeg, echt balen. Veel plezier nog ff daar.

Annelies (ZGV)

Nou vervelen doen jullie je in ieder geval niet zo te lezen. Geniet nog ff met volle teugen!

Groetjes,
Annelies

lily

Gezellig om je verhaal te lezen, echter 1 woordje daar heb ik wat moeite mee "laatste". Carpe Diem Mariëlle en Irma!!!!

Gisela

Wat hebben jullie al veel gezien en meegemaakt. Maar wat gaat het ook snel.
Geniet nog maar van de laatste week.

Groetjes van Gisela

hennie brouwer

Ik vind dat jullie veel zien en meemaken. alleen het weer hebben vaak niet mee. maar dat hoort erbij. geniet maar volop. groetjes uit ede van hennie

ria

Jammer dat het weer niet mee werkt,fijn dat jullie samen genieten. groet uit ederveen

pien

Hoi Irma,
Een te gekke reis he,allemensen,wat geniet ik met jullie mee.Ver werk je het allemaal nog,zoveel zien,zoveel onthouden,of is jullie dagboek bijna te klein.Prachtige foto,s hoor.Geniet,zorg goed voor elkaar en tot horens maar weer,groetjes pien

Carla

Hey schitterende foto's en wat een hoop voor jullie daar om te beleven....wat vliegt de tijd....maar nog een week flink genieten,hopelijk werkt het weer een beetje mee!Veel plezier verder,groetjes van ons allen.

Carin

Hoi Marielle en Irma,

klinkt allemaal erg goed. Jammer van het weer, maar het is daar vast niet koud, dat scheelt altijd weer een jas!!
jullie genieten enorm als ik het zo lees, maar helaas nu al weer de ltste wk, wat gaat de tijd toch snel. Zal wel enorm wennen worden (Irma) om na zo'n tijd weer terug te keren in Nl. maar hier is het dan zomer, dat scheelt en je hebt "hele leuke vrienden" dat maakt alles weer goed!
maak er samen een mooie week van en voor Marielle:
goede en vooral vlotte terug reis.

liefs Carin

Anita Bos

zo zo zo...wat gaat de tijd snel....heb geen eens door dat jullie alweer zo'n tijd verder zijn in Australie.
1 ding is me duidelijk, jullie zien een hoop , beleven een hoop en ja ook een hoop regen hebben jullie gehad begrijp ik. Gaan jullie ook nog even genieten van het strandleven?????

Ik hoop dat jullie het leuk vinden in jullie super mini camper samen en dat jullie genieten ondanks de regen die soms niet handig is.

Ik loop nog steeds met een laaghangende dikke buik rond te waggelen.

Enne Marielle...wat zie ik je vader toch regelmatig wandelen zeg...

Sandra H.

Eindelijk een berichtje van mij, geniet nog van de laatste dagen samen, en een goede reis retour, tot volgende week, groetjes sandra

henrike

heel leuk om jullie reis zo ook een beetje meetemaken.
een mooi en bijzonderland. met mooie foto"s ook van de dieren(jel op een leek je spreekend HAHA)
nog een tijne tijd daar en tot gauw.
groetjes

jan en hanneke

hallo jullie 2, we hebben de atlas er maar eens bijgepakt om een nog beter idee te krijgen waar jullie (geweest) zijn.
we konden het haast niet geloven dat jullie reis er alweer bijna op zit. how time flies!
zijn we nog niet te laat om jullie een voorspoedige reis huiswaarts te wensen? dank voor al de leuke verslagen, we hebben ervan genoten.
irma, we spreken elkaar wel weer.
liefs van ons voor jullie.