i.brug.reismee.nl

Herinneringen

Na 6 uur wachten, kwam Yvonne aan en gingen we de huur auto ophalen, op naar Tel Aviv, naar het hostel waar we 23 jaar geleden ook geslapen hadden, het voelde allemaal direct weer vertrouwd aan. Gauw nog naar het strand en we lopen al kletsend door het water te struinen, komt er zo'n vent aan en die vraagt: ‘where do you come from'. Ik schoot in de lach, daar werden we toen ook constant mee lastig gevallen, dus nu nog steeds. De volgende dag op naar Haifa, maar onder weg nog naar de opgravingen van Caesaria geweest, alles was wel meer toeristischer dan toen. Nog een kunstenaarsdorpje aan gedaan, en toen kreeg ik mij toch een hoofdpijn(gek he, na 1 uur slaap tijdens de vlucht), dus wij gauw naar Haïfa naar het hotel en daar moest ik mijn koffer nog 4 hoog tillen, maar op een gegeven moment hield ik het niet meer en gleed mijn koffer naar beneden die bijna een oud baasje raakte. Ben eerst maar even gaan slapen.
De volgende dag naar de Bahai tempel en 's middags naar Akko. Het is zo leuk omdat allemaal weer te verkennen, ook hier weer het hostel gevonden, door de steegjes gelopen, het strandje bezocht en de lekkerste shoarma gegeten. 's Avonds was het dodenherdenking, was ook alles dicht. Maandag door gereden naar Tiberias, lekker geluierd in het zwembad. Dinsdag op naar de Kibboets Ein Gev. Rondje meer van Tiberias, eerst naar de rivier de Jordaan gereden waar men zich kon laten dopen. De Kibboets konden we zo op rijden, je kon er nu ook naar het strand, alles was nog bijna zoals toen, de huisjes, eetzaal, en het restaurant waar we gewerkt hadden en niet te vergeten de ice-coffee. Het restaurant was nog dicht en we spraken een member van de kibboets, maar die woonde er 18 jaar. Zij zei wel dat Rika (onze volunteersleider) om 12.30 uur begon met werk, dus wij eerst gaan zwemmen in het meer, wat overigens behoorlijk gedaald was qua waterstand. Natuurlijk een St.Petersfish gegeten in het restaurant en toen nog op zoek geweest naar Rika en ja hoor. Zij herkende ons niet maar wist nog wel een paar dingen van onze groep. Zij herkende ook mensen van de foto's die Yvonne mee had genomen. Was echt even leuk om haar gesproken te hebben. De kibboetsen zijn wel erg veranderd vertelde ze, maar Ein Gev werkte nog steeds met vrijwilligers.
Toen naar Chov Hawai, het vakantiepark waar we gewerkt hadden, maar dat was helemaal weg en daar werd nu een hotel gebouwd.
Nog naar de dode zee geweest en nu in Jeruzalem.

Martha

Hoi Irma,

Ik dacht ik zet even mijn computer aan om te zien of er nog levenstekens van jou zijn en ja hoor, dat is!
Nog een weekje, is het niet? Dus nog even lekker genieten, hoor!!!

De groetjes, ook aan Yvonne,

Van de F-jes uit E.

thera

Je maakt van alles mee. Het zijn geweldige verhalen om te lezen.

Heel veel plezier nog in Israel.

Groetjes Thera

Bea Klein Overmeen

Wat een heerlijke verhalen.
Ben benieuwd naar alle mooie landen die je bezocht hebt en natuurlijk naar jou.
Geniet lekker daar en tot snel.

Lieve groetjes Bea

Ruth

Leuk om te lezen... en ook heel herkenbaar ! Krijg ook weer helemaal zin om alles opnieuw te beleven. Veel plezier in Jeruzalem; nog steeds een van de mooiste steden van de wereld !!

linda

alweer 23 jaar geleden dat je er geweest bent? tjonge wat worden we oud. Heb nog steeds een brief van je die je toen vanuit de kibboets hebt verstuurd.
geniet nog maar lekker van je reis want volgens mij duurt ie niet lang meer

"de tantes"

Hallo Irma en Yvonne, Gezellig om samen weer alle herinneringen op te halen en te zien wat en hoe het nu is Niet te geloven dat het al 23 jaar geleden is ! Jullie hebben toen ook nog Frieda opgezocht hé . De tijd gaat trouwens nu wel heel erg snel hoor . Nog even volop genieten. Ook wel weer leuk om jullie weer te zien, liefs en groeten E/R

paula

hoi irma.

nog een paar dagen en dan

hoi irma,

hoi irma
wat een geweldige vakantie heb jij gehad.
oveel gezien .je komt terug met een schat aan ervaringen.nog een paar dagen en ben je weer terug.
ben echt jaloers maar dan op een goede manier.
geniet van de laatste dagen.
gr.pau

jan en hanneke

hoi Irma, we hebben Zuid-Afrika overgeslagen om je te mailen, druk met logees, maar we hebben gezien dat jij en je diverse reisgenoten steeds veel mails hebben ontvángen.
Van de week moesten we nog denken aan de luchtpostbrieven die we ooit van je kregen tijdens een andere reis. Dan gaat het nu wel zo makkelijk, met één klik je verslag naar iedereen.
We wensen jullie nog een paar fijne dagen en een hele goede thuis reis.
We hopen jou, Irma, de 29e te zien in Ede en dan misschien ook nog meer foto's om te kijken? (en nog meer verhalen? of éven niks).
liefs voor jullie beiden van ons 2-en

hannie

Leuk voor jullie, al sie herinneringen van jaren geleden weer bezoeken! Nog een fijne vakantien ook voor Yvonne, groetjes. !
Hannie

Roland,Wilma,Michelle en Robbin

Hoi Irma,
Nou wat heb je weer veel gezien en beleefd!!!
Wat is het snel gegaan!!
We zien je gauw en de groetjes aan Yvonne.
Liefs de Brugjes

linda

en ben je allahs hakkenbar nog tegen gekomen?