i.brug.reismee.nl

laatste week Zuid-Afrika

Ondertussen alweer een stuk verder en begint het einde van de Zuid-Afrika vakantie inzicht te komen.
Op het moment zitten we in Kaapstad en hadden een fantastische dag te meer omdat we eindelijk lekker weer hadden en eindigde op een strandstoel op het strand aan de Atlantische Oceaan, want we hebben het na Port Elizabeth wel erg koud gehad. Eerst naar Knysna gereden waar een grote lagoon is met heel veel vogel soorten. Tegen het eind van de middag met een gids naar een klif gereden waar je een prachtig uitzicht had over de Oceaan en de Lagoon. Met deze gids zijn we de volgende dag een Township in geweest, maar 's avonds eerst nog in een waanzinnig lekker visrestaurant gegeten. Op naar de Township, zo maak je eens kennis met de andere kant, hier wonen de mensen echt nog in houten hutjes, maar de overheid probeert wel door subsidie te geven om de mensen een stenenhuis te laten bouwen. Toen we uitstapte kwamen er allemaal kinderen op ons af, die wisten al dat ze snoep zouden krijgen, Lily ging voor moeder Theresa spelen en werd bijna omver gelopen door 30 kinderen, die natuurlijk allemaal een snoepje of koekje wilde. Gingen ook nog naar een groep met een bepaald geloof, dat waren rasta aanhangers, dus allemaal dreadlocks koppies. De voorganger dacht dat Lily uit Korea kwam, ik kwam niet meer bij. De rondleiding in de Township was echt interessant.
Ondertussen was het zo koud geworden en begon het ook nog te regenen en viel ons middagje vogelspotten en ons geplande boottochtje in het water, dan maar uitgebreid wezen lunchen in het visrestaurant met over heerlijke vissoep, mmmm. Eind van de middags met een boek het bed in gedoken, ook omdat het zo koud was.
Nog 1 dag moesten we een stuk rijden, van Knysna naar Stellenbosch, naar het wijngebied. We gingen door een prachtig mooi berglandschap en ineens zagen we sneeuw op de toppen liggen en hoorden we later dat de eerste sneeuw van het jaar was gevallen, niet gek dat we het koud hadden. Het hostel was echt niet geweldig, de badkamer was zo klein dat ze er maar een kindertoilet in hadden gezet, zat bijna op de grond en het was er zo koud. Maar de volgende dag was het stukken beter, lekker zonnetje en wij de wijnroute begonnen, geweldige wijnlandgoederen met oude huizen. Bij de eerste zaten wij natuurlijk al aan het kaasplankje met een over heerlijke rosé. Daarna nog 1 aan gedaan(hier vroeg weer iemand of Lily een Koreaan was) en de laatste voor de avond bewaard. 's Middags en stadswandeling gemaakt door Stellenbosch, genoemd naar een Nederlander en veel Nederlandse bouwwerken aanschouwd.
Vrijdag de29ste naar Kaapstad gegaan, ingecheckt en meteen de bruiloft van W & K gekeken, regende toch. Daarna naar een heel groot bekend winkelcentrum geweest aan de waterkant. Nou en vanmorgen op tijd op want als we geluk hadden en het was helder gingen we meteen de Tafelberg op en dat was ook zo. Met een kabelbaantje naar boven en dan heb je een geweldig uitzicht op Kaapstad, er zijn daar veel wandelroutes, waar we er een deel van hebben gedaan. Natuurlijk met oranje muts op het Wilhelmus gezongen. Nou en toen op naar het strand heerlijk eindelijk lekker weer en morgen wordt het 28 graden nog warmer, hebben er nu alweer zin in. Maandag naar Robbeneiland waar Nelson Mandela gevangen heeft gezeten.

de tantes

Wij hebben hier vandaag ook koninginnedag gevierd. Stond om 07.00 uur opn de markt de kraaam in te richten. Hebben leuk verkocht. Mooi weer en heel druk.. Gaan morgen naar Ede om Yorn zijn verjaardag te vieren Gezellig. Genieten jullie nog even van Zuid-Afrika en het mooie weer hopen we. groeten, E/R

Hannie

Ben trots op jullie dat je het Wilhelmus hebt gezongen met oranje muts op! Ware Hollanders zijn jullie, hahah.
Ik ging koninginnedag om half 8 s morgens weg richting de Velder. Heb met mijn schuintegenoverbuurvrouw vlak bij je zus en zwager gezeten, volgend jaar zitten we er voor de deur hahah!!
Leuk om je op skype te zien, nou ja leuk, je gezicht was helemaal vervaagd/vervormd, dus ik vond het wat luguber!!!!!,
groetjes
Hannie

Mariejose

Hoi Irmpieeee,

prachtige verhalen allemaal! En met de reacties erbij erg leuk om te lezen! Mooie foto's en ik zie dat je lekker geniet!
Groeten (ook aan Lily) Mariejose

Martha

Baje leuk om alles te lees! Geniet nog even van dit prachtige land!

Groetjes Martha

lia

Hoi Irma

Ik kwam jouw blog tegen, wat een leuke verhalen over Z-A!

South African Tourism, het verkeersbureau voor Zuid-Afrika in Nederland, lanceert een community platform, waar Zuid-Afrikaanse locals en Nederlanders met elkaar in contact kunnen komen, inspiratie opdoen, maar ook nuttige tips & tricks over het land kunnen horen én zien! Het wordt een real time interactieve reisgids, gemaakt door locals en door reizigers die al in Zuid-Afrika zijn geweest.

Op 25 oktober 2011 lanceert South African Tourism een grote campagne om de community bekend te maken.
Wij geven jou exclusieve toegang om vanaf vandaag 19 oktober 2011 lid te worden van de bètaversie van de community op www.mijnzuidafrika.nl.
Je kunt je Zuid-Afrika content (je blog, maar ook filmpjes, en foto’s) toevoegen aan de community, maar we zijn ook benieuwd naar jouw mening over de community dus stuur vooral je feedback naar information@southafrica.net.

Laat zien hoe geweldig Zuid-Afrika is! Alvast bedankt voor je enthousiasme en moeite!

Groeten,

Namens het South African Tourism Team,