i.brug.reismee.nl

Durban

Mijn eerste echte verhaal vanuit Zuid-Afrika.
na 15 uur wachten op het vliegveld kwam eindelijk Lily inzicht, meteen besloten om niet naar dat hotel te gaan, want het was goedkoper om iets anders dicht in de buurt te nemen.
In het donker werden we ergens heen gereden, de auto eindigde in een garage. Alles in namelijk afgesloten voor buiten, prima onderkomen, waren natuurlijk beide erg moe, zijn zijn gauw gaan slapen.
Volgende dag de auto opgehaald. Gelukkig had ik al een maand links gereden, dus hup gewoon door Johannesburg crossen op naar jawel een mijnstadje dachten we, bleek dus gewoon een pretpark te zijn, Ja wat heb je gedaan in Joahnnesburg, ja gewoon naar een pretpark geweest ahum. Op naar Pretoria een plaats zo'n 40 kilometer boven Johannesburg, kwamen midden in de file, lekker dus. Op naar de I(information) kwamen we echt in de binnenstad een chaos van busjes en natuurlijk zwart van de mensen(letterlijk), dus wij lachen, dus ik zeg tegen Lily; ik ben de enige blanken chauffeur die hier rijdt. Volgens haar was het enige zwarte aan mij de poep in mijn broek...hahaha. Ik kwam niet meer bij.
Uiteindelijk toch een slaap plaats gevonden.
Ondertussen had Lily het bericht ontvangen van het thuisfront dat het met haar moeder niet goed ging en heeft zij besoten om voor een week terug tegaan naar huis. Dus gisteren is zij terug gevlogen en zal zij vrijdag mij weer tegemoet komen.
Wat moest ik nu, Johannesburg en omgeving is geen optie om rond te hangen, dus ben ik vandaag naar Durban gereden(600km) dat ligt aan de kust en heeft een subtropisch klimaat en dat trok mij wel aan. Zit nu bij een leuk gezin in een lodge met zwembad en ga hier 4 dagen de boel verkennen, maar ook even relaxen, wassen en beginnen met dat dikke boek etc.
Vrijdag rij ik terug naar Johannesburg en gaan we onze reis weer oppakken.

Reacties

Reacties

Hans en Els

hey Irma, wat een verhaal weer! Maar je hebt lekker de smaak te pakken zo te lezen! Wat naar voor Lily dat het niet goed gaat met haar moeder en dan zo ver weg zitten....Doe jij voorzichtig, maar geniet!
Aan jou wel toevertrouwd! Lezen nog steeds je verhalen hoor!!!
Lieve groetjes, Hans en Els

"de tantes"

Hallo Irma, Zondagavond, de laatste visite is vertrokken. Ook bedankt voor je aandeel in het fleurige kado. Ben echt door jullie in de bloemetjes gezet.Je zus had weer haar best gedaan met de keuze uit de nieuwe zaak.
Heel gezellig , prachtig weer, dus heerljk in de tuin. Hadden van Astrid al gehoord dat Lily terug moest Wel naar voor haar.Toch nog fijne reis straks.Liefs E/R

St.

Hoi Irmie, "keep on rolling"!! Lekker even bijkomen en genieten van een (vast) bijzondere en mooie omgeving onder een mediterraan zonnetje. Is dat niet lekker!?
Ik hoop dat het met Lily's moeder snel beter gaat..
Liefs, groetjes en heel veel ontdekkingsplezier daar. Ik hoop dat het gasthuis je prettig gezelschap houdt. Wat wel een gunstige optie is, is dat je in je uppie vaak sneller persoonlijke contacten maakt voor je "world wide netwerk" en daarmee een groter raakvlak met het land kan creëeren..

Take care.
Big hug,
Stan xxx

Els de Weerd

Hé Irma!! Wat heb jij veel beleefd, zeg!! Hartstikke leuk! Zo nu en dan lees ik wat van je verhalen, en afgelopen vrijdag zag ik Mariëlle weer, ik dacht: huh.. is ze nu alweer terug!! De tijd vliegt! Maar voor jou zal het heel anders lijken, als je zoveel ziet en meemaakt!
Groetjes van ons uit 't Veen, dus van Cora, Kuno en Els!!

ria de fluiter

Hoi Irma
Marielle is weer echt thuis ze beld en loopt weer gezellig binnen bij ons,geniet in afrika .
Groet Ria

Hannie

Hoi Irma,

hoop dat je geniet in Durban en dat je straks weer samen met je reisgenoot Lily je reis weer kunt vervolgen!

groetjes
Hannie

Mariëlle

Wat een bericht. Ik hoop dat het met Lily's moeder snel weer beter gaat en dat jullie alsnog 3 fantastische weken tegemoet gaan.
Heel veel plezier daar!

Carla

Hey wat een verhaal weer......Hopelijk kunnen jullie straks weer samen op pad,geniet ze!!!
xx Carla

paula

wat hebben jullie veel gezien.te gek zeg.
dit is niet te filmen.
nog een aantal weken. geniet van alles.
ik was er eindelijk aan toe om te reageren.
heel veel plezier

gr.pau

paula

ik vergeet wat en daar zal je nieuwsgierig naar zijn
het gaat langaam maar zeker weer goed met me.
sorry voor de late reactie.

gr pau

Mariëlle

Hé vakantieganger.
Ik hoop dat je lekker uitgerust bent na een weekje rust en dat je samen met Lily nog een fantastische reis mag maken in Zuid-Afrika. Geniet er van en succes met het spotten naar de Big 5!

tante pien

Hoi Irma,
Wat een reis geweldig.Je ziet de big 5 vast wel.Schitterende foto's.Geniet ze he,dit maak je maar een keer van je leven mee.Groetjes Pien

Martha Fraanje

Wat naar zeg, dat Lily haar moeder is overleden, nu jullie zo ver weg zitten. Uit je verhaal maak ik op dat ze wel bij jou blijft? Nou wens haar maar sterkte!

Wat heb je er weer prachtige foto's bijzitten!
Lekker genieten dus, ook vanuit Ede!

Veel liefs, Martha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!