i.brug.reismee.nl

Antarctica

In 1 woord: GEWELDIG!!!!!
Het was bovenverwachtig geweldig, zowel wat ik heb gezien als de mensen die ik heb ontmoet.
Was toch wel een beetje gespannen wie en wat je zou ontmoeten. Om 4 uur ´s middags ingecheckt, ik was natuurlijk behoorlijk op tijd. De boot was een cruiseschip met allemaal cabines, ik moest een kamer delen met 2 andere, dus ik was blij dat ik vroeg was, hoefde ik niet boven te slapen. Later bleek dat we maar met z´n tweeën waren. Anna was mijn 'roomie', een nederlandse vrouw van 45, dus dat was meteen even lekker kletsen, zij was een tijd aan het rondreizen en had dit last-minute geboekt.
We waren met een groep van 127 mensen, dus best wel veel, maar dat merkte je amper. We moesten meteen met de zwemvesten aan naar het dek om te oefenen voor als er wat zou gebeuren, daarna maar even de schip wezen verkennen, je kon zelfs naar de sauna en de gym. er was een eetzaal, een bibliotheek, een bar een een grote zaal waar elke dag een lezing werd gehouden over alles wat maar met Antarctica te maken had. Eerst vaarde we een kanaal uit en toen gingen we volle zee op, dit was tegen 12 uur ´s nachts, we gingen net naar bed en alles vloog door de kamer heen, erg grappig, sommige zijn zelfs uit bed gerold en hebben zich bezeerd. Ik had bij voorbaat al een pilletje genomen, dus ik was verder niet ziek, alleen de volgende ochtend was ik niet helemaal happy maar even liggen en klaar, verder was het vrij rustig maar je zwalkte behoorlijk door de gangen heen. Altijd 1 hand vrij houden voor het schip werd geadviseerd. 2 dagen op volle zee, maar wij waren aardig op geschoten een konden aan het eind van de middag al een 'landing' maken aan wal. Eerder moesten we al naar een ruimte in het schip gaan waar we rubberen laarzen met voering moesten passen en reddingsvesten en waar we instructie kregen voor het instappen in de rubbere speedbootjes. Nou daar gingen we dan, op dat eerste eiland waren wel honderden pinquïns, van kuikens tot groot, twee soorten, je bleef fotograferen. Zo hadden we 2 maal daags een landing, dan weer pinquïns dan weer zeehonden, we hebben nog een sneeuwtop beklommen, zijn naar ijsschotten wezen kijken die hebben een hele mooie kleur blauw. Het weer liet ons af en toe in de steek, maar al met al hebben we alles gehad. Zon, regen en sneeuw en ik heb het gelukkig niet 1 keer koud gehoud. O, ja je kon ook nog een duik nemen in de zee, die beurt heb ik maar voorbij laten gaan, meer dan de helft heeft het wel gedaan, dit was op een vulkanisch eiland waar warm waterbronnen waren om weer op te warmen. Zo er was echt van alles wat. Natuurlijk ook nog walvissen, orka´s en dolfijnen en heel veel vogel soorten gezien. De foto´s zal ik als ik thuis ben er op zetten.
Het eten op het schip was ook zo goed, elke dag een 4 gangen menu en elke dag weer wat anders, daar gaan de kilo´s. Ik denk dat wij ook een hele leuke groep hadden, heel erg gevarieerd van backpackers, tot van die amerikaanse cruiseschipgangers, maar iedereen maakte wel een praatje met je. Je merkte al gauw dat het allemaal wel reizigers waren, want iedereeen was overal en nergens geweest, heel veel waren ook een tijd aan het reizen. Veel australiërs ontmoet, ik heb dus allemaal al adressen voor als ik in Australië ben. (Mariëlle we mogen onze minivan bij een boer in de wei zetten) Iemand bod zelf zijn auto aan om mee te reizen. Verder hebben we ook nog met een leuke groep ´s avonds in de bar gehangen. Vooral Ieren en australiërs. De laatste avond was wel eeeeeeeerg gezellig (voor insiders: we deden een drinkspelletje, waar ik altijd goed in ben). Dus vannacht was een kort nachtje van 3 en half uur, want we werden al weer om 6.30 uur gewekt en van het schip geschopt. Om 8 uur ´s ochtend kan je dus nergens heen, behalve naar een internet cafe en naar een koffiecorner, daar hebben we nog met een stel afgesproken tot iedereen om 12 uur zijn hotel of hostel in kon. Ik ben nog gauw mijn weblog aan het bijwerken en ga nog een tour boeken voor morgen en dan ga ik ook naar het hostel om nog even te slapen, want vanavond moeten we weer present zijn in de Irish Pub natuurlijk, morgen vertrekken de meeste weer verder, ik vlieg donderdag naar Buenos Aires en zondag weer naar huis.
Sorry, maar het is wel een lang verhaal geworden zo en dan heb ik nog niet eens alles verteld. O, ja ik kon gewoon met mijn creditcard al mijn drankjes betalen, maar er werd veel getrakteerd door .......iedreen.

Doeg. Irma

Reacties

Reacties

Esther

Gaaf!!! Ik kijk uit naar de foto's en natuurlijk weer even live bijkletsen als je even in NL bent. Geniet van alles!

linda

begin nou toch stiekum een beetje jaloers te worden......

Tabitha

He topper, dat klinkt geweldig! Dat is een goed begin van je reis!Goede reis thuis zondag.

Petra

He Irma,

Wat geweldig wat je allemaal in eigenlijk een hele korte tijd hebt gezien. Ben erg benieuwd naar de foto's. Zullen er al heel veel zijn of niet?! Wat vliegt de tijd zeg. Zondag al weer naar huis voor een korte break en dan ..... op naar Australië. Super joh.

Ga nog lekker genieten in de pubjes en dat drankspelletje ook maar eens op de afdeling doen... haha wordt het vast heeeeel gezellig.

Gosé

Nou nou, dat klinkt allemaal super zeg, geweldig. Beb blij voor je dat je ook af en toe nog een neut kan nemen daar haha, maar ehh daar GAAN de kilo's??? Je bedoelt zeker daar KOMEN de kilo's!!! Veel plezier nog meid en we beppen volgende week weer ff bij (heel toevallig in de kroeg!~:)

Groetjes Gosé.

Harry

IK WIL OOK! (nog een jaartje geduld). Wát een verhaal zeg, zo'n reis in een paar zinnen. Is ook eigenlijk niet samen te vatten. Hoeft niet, ga zelf wel kijken! (om de rest van de reageerders ook even jaloers te maken ;-) Maar je begrijpt zeker ook wel dat we ook live jouw verhalen willen horen en de foto's willen zien. Kunnen we een uurtje bij je reserveren in de korte tijd dat je terug bent? Baai! Harry (en Marian)

hennie brouwer

WAT EEN MOOI LANG VERHAAL.IK HOOP DAT ER NOG MEER KOMEN. IK WENS JE EEN GOEDE REIS TOE. EN WEL THUIS IN EDE.IK BLIJF JE VOLGEN.

GROETJES HENNIE

Carla

Wauw wat een verhaal.....gaaf jôh!!!!Wat leuk dat je toch nog zoveel contacten hebt en dat komt natuurlijk straks....niet zolang meer wel goed uit als je in Austalië bent!Geniet en have fun!
Groetjes

de tantes

Wat een fantastisch verhaal !!!! Is "bijna " niets vergeleken met onze belevenissen op die wereldreis
destijds, maar 't klinkt wel erg aanlokkelijk. Waren er ook nog mensen van onze leeftijds categorie bij ??
Hopen je binnenkort in Ede te zien tijdens je tussenstop. Nog veel plezier en een goede reis terug.
Tot ziens, groetjes E/R

Gert Astrid Pa en Ma

Met veel plezier je leuke verhaal gelezen. Vooral tussen de regels door met al die drank en leuke mensen.
Zijn erg nieuwsgierig naar die mooie foto's en natuurlijk naar het hele verhaal.

We zien je binnenkort weer. Geniet er nog even van, in Nederland kan je wel weer uitslapen.

Zie je maandag


Groetjes Pa Ma Astrid en Gert

Martha

Hee Irma,

Fijn/leuk om weer even wat van je te horen en te lezen! Het klinkt super allemaal, zeg! Net als alle anderen ben ik ook erg benieuwd naar je foto's. Ik hoop ze snel een keer te zien. Hee, geniet nog even in B.A. en een goede reis back to us...

Groetjes Martha

kruijtje

super leuk, ben benieuwd naar nog meer verhalen.
k spreek je snel.
groetjes

Gisela

Klinkt echt geweldig. Ben benieuwd naar de foto's.

Groetjes, Gisela

Anita Bos

Wat een verhaal zeg, wat zal jij genieten....jammer dat het ook altijd weer over drank gaat...hahaha....en over de vertaalcomputer hoor ik maar niks.

Maar eh....jij gaat gewoon lekker door met je drankjes tijdens de kroegdate met je collega's enzo....
Herkennen we je trouwens nog of gaan de kilo's niet zooooooo hard?

Kom lekker bij thuis en tot gauw

Anita.

Albert

en geweldig is het zeker!
heb je na al die drankjes soms nog ijsberen gezien?
nog veel plezier in Buenos en goede reis.

Hannie

Ook ik ben erg benieuwd naar de foto's. Zit je verhaal te lezen bij de TV (de wereld draait door), maar jouw verhaal is veeeeeel leuker en had best nog langer mogen zijn wat mij betreft!
Ja Harry, ik ben jaloers, jij gaat dus ook??

Irma dat drinkspelletje waar jij zo goed in bent, is dat te vergelijken met die keer in Oostenrijk met aan elke vinger een......???

groetjes Hannie
Misschien zie ik je nog als je weer even hier bent!!

Stan

..poeh mooi. Ik leef helemaal mee en "zie" alles zo voor me. Mooi beschreven. Zondag weer naar ..huis (Ede..) Ik kijk uit naar je foto's. "CU" St. ;)

Jan en Hanneke

Hoi Irma, 't heeft even geduurd, ook wij waren buitengaats, maar hier is tie dan, reactie 101 (zagen we net). We smullen weer van je verhalen,
herkenbaar! en hadden zó mee gewild om je koffertje
te dragen :-) . Zondag even bijtanken en dan op naar je volgende reis. We kijken uit naar meer. liefs.

Mariëlle

Ik ben heel erg benieuwd naar je verhalen, foto's en de tips die je hebt meegekregen van de Aussies.

Slapen bij de boer....... Ben benieuwd! Leuke vent?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!