i.brug.reismee.nl

op naar Antarctica

De spanning begint nu echt op te lopen want over ongeer 4 uur zit ik op de boot.
maar eerst even terug naar BA. Die dikke koffer van mij zou toch mee moeten dus met spanning zat ik te kijken wat ze deden toen hij gewogen werd, en wat gebeurde er ....niks. Het werd niet eens genoemd, zo hebben we dat ook weer gehad. Het was ongeveer 3,5 uur vliegen naar het aller zuiderlijkste puntje van Argentinië- Ushuaia. De temperatuur voelde meteen al wat kouder aan(12graden). Met een Australiër een taxi gedeeld naar de stad en ingecheckt in het Hostel al gauw een nederlandse vrouw ontmoet die ging ook naar Antarctica maar met een nederlands zeilschip. Even lekker zitten kletsen. Het stadje doet erg gezellig aan, veel backpackers en andere toeristen die hier of rondreizen of dus ook naar Antarctica gaan. ´s Avonds maar eens een lekkere maaltijd gegeten met een 1/2 liter witte wijn(glazen doen ze niet aan). Dus ik rolden zo mijn bed in.
De volgende dag ben ik gaan shoppen voor een goede zonnebril een paar goede handschoenen. Gelukkig geslaagd. ´s Middags naar het museum, wat voorheen een gevangenis was, ´s Avonds met een italiaanse of gesproken om een tocht in het nationale park te bespreken en met haar ben ik nog wezen eten en een Irish pub in gedoken, waar wij gewoon een wijntje bestelde.
Zaterdag om 9 uur op gepikt door 2 prive gidsen die met ons een track liepen van ongeveer 2 1/2 uur en heel veel over de natuur en de oorspronkelijke bewoners kon vertellen. Als laatste gingen we nog naar het zuiderlijkste postkantoor waar je voor een kaart op de bus kon doen maar ook voor 2 euro een stempel in je paspoort kon laten zetten, geweldig toch. Die man noemde mijmeteen Maxima from Holland. Een mooie stempel met pinquïns.´s vonds weer gezellig met Orietta (italiaanse) wezen eten en drinken. Nog op zoek gegaan naar amerikaanse dollars maar alles was al dicht, stom want op het schip moet je je drankjes met dollars betalen. Ik hoop maar dat het ook met creditcard kan, anders zal ik aardig wat dorst krijgen. Misschien maar een rijke vent op zoeken op het schip die voor mij betaald.
Nou wat een verhaal weer, maar hier moeten jullie het even me doen want de komende 9 dagen zit ik op de boot. Ik heb er zo´n zin in en ben zo benieuwd.

Groetjes Irma

Reacties

Reacties

Harry

Hoi Maxima!

Jij zal dit niet eens meer lezen voorlopig, je gaat één van de weinige gebieden in waar je niet zomaar even kunt "internetten". Alleen dát is al bijzonder.

Evengoed wens ik je in ieder geval alvast een heel goede overtocht. Dat de "Drake" maar een beetje rustig mag zijn, en zo niet dan ook NIET op je site zetten hoe erg het allemaal geweest is graag, want dan wil Marian straks niet meer!

HEEL HEEL HEEL veel plezier de komende dagen!
Wij zijn heel benieuwd naar de verhalen....

Carla

Hey Irma
Wauw wat een belevenis weer Maxima (hahaha)Goede overtocht....volgens mij vaar je al....Geniet en heel veel plezier en hoop dat je mooie foto's kan maken .....
Veel suc6 en hoop dat het een geweldig reisverslag straks mag zijn!!!Groetjes van ons allemaal xxx me

Esther

Haha Maxima! Wat een belevenissen allemaal... heel veel plezier op de boot...maak je een foto als je die rijke vent hebt gevonden. Geniet van de gave reis!!!!

Hans Wagemaker

Hey Maxima!!!

Rijke vent op de boord zoeken? Wie weet tref je daar een 2e Willem Alexander aan!

Groetjes Hans en Els.

Albert

Hallo Irmaxima,

Leuk om de verhalen te lezen over wat je allemaal meemaakt. geen saaie reis in ieder geval.
Ik heb geen idee of je dit bericht nog kunt lezen op die boot, maar veel succes met je zoektocht naar drank en een rijke vent.
PS misschien is tijdelijk een rijke vrouw een tussenoplossing?

behouden vaart!

Yvonne Pol

Reispilletjes ingenomen? Hopelijk is de zee een beetje rustig en kan je volop genieten! Tot gauw mails,
groetjes

Stan

..goede vaart toppertje..
Als je deze leest ben je 9 dagen verder en vast ervaringen rijker.
Vaya con Dios..
..ik ga van je lezen ;)

ida

Hai irma,
Geweldig onze irma op de boot, goede vaart. Leuk je zo te volgen met je verhalen. Geniet ervan en tot de volgende verhaal.

Grtjs ida

gabi en demi

hee alles goed daar ? groetjes Gabi en Demi

Anja

Heel veel plezier toegewenst op de boot en dadelijk op Antarctica!!!
Leuk al die reisverhalen!
Groetjes!

marianne /aart

Fijn dat alles goed gaat,en dat je al gelijk leuke mensen ontmoet om mee te eten enz.Maar daar was ik ook niet bang voor,je legt zo makkelijk contact,omdat je er zo vriendelijk uitziet.Ze vertrouwen jou ha ha.Veel plezier en pas goed op jezelf oke,Hart.gr.a+m

Hans en Els

Heeej Irma,

-----

Hans en Els

Een valentijnsgroetje vanuit Bennekom!

Heb je het goed gehad op de boot?

Diana

Hey Irma,

Wanneer komen de foto's?? Ik ben daar toch wel heel nieuwsgierig na.
Zo te lezen geniet je met volle teugen van, hik, ja ook van de wijn! haha
Wanneer je jouw Valetijn hebt ontmoet horen we het wel he??!!
Geniet, geniet, geniet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!